Thursday, June 5, 2008

Sate Minang


wah3...kali nie nak tulis pasal bnde makan...antara makanan fav aku lar....sate minang....hoho...Venue nye adalh di psar malam Seremban...feeling bai bnde nie...sate dgan kuah rempah and ketupat diletak skali...nyum2.tambah lak bawang goreng atas tuh...hohohoho....mmg gian....10 cucuk x ckup lar....tapi oleh kerane harge barang yang meningkat..sate nie dah jadik kecik cket...dulu ime aku skola rendah..time mak aku g kursus...bapak aku slalu tapau tok aku sate nie...kedai sate tuh kat kolam pancing dkat kmpung Ismail...Ampangan..peh...aku rase pakcik 2 dh xde lagik lar...die mmg tipikal minang...die pnah citer kat aku...kalo kat indon...org2 die ltak ganja kat sate...aku time tuh x bape nak paham lar....igt kan diorang isap ganja pakai sate....rupenye ganja2 dikira sebagai rempah lar....tp...x lalok ke kalo mkn bnyk2????hurrrmmm...ckp psl ganja nie...ari tuh aku tgk yakitate japan....rupe2 nye...ke nie slalu mkn ganja....tp biji ganja larr...ade kat dalam rempah2 sup korang tuh...kat jepun siap de ladang ganja lagik.



hoho..gler kentang...mesti tokey die mat pit tuh...ganja nie...de macam2 bntuk die...ade susu ganja and bnyk lagik lar....haaaaa.....balik ka cte sate...sate nie mmg berbeza abih lar ngan sate kajang tuh...paling ketara skali kuah die lar...bkn kuah kacang...pastuh...satenie xde sideline2 lain slain nasik impit...kalo sate bese tuh...ade bawang and timon...tapi...gua citer banyak2 pn x gune beb...lu kne mkn sndiri...baru rase kenikmatannye...haha...dg lar kat pasar malam Seremban..Starting from 6 p.m to 12 a.m ......dtg jgn x dtg...hehe...xtau jalan aku ley tnjuk....ok...lastly..smoge mencube...

1 comment:

dari~ummie said...

salam kenal..:)

serius saya pun suka gila makan sate ni! tapi susahnya nak carik kat shah alam ni.takde kot?kena merantau gi KL...memang sedap!!yum yum yum..:)